sunnuntai 20. toukokuuta 2012

Minulla oli idea...

Heissan!

Vaikka voisin tehdä päivityksen edistyksestäni pukujen kanssa, en tee sitä. Minulla on nyt ihan muut asiat mielessä.

Monelle ovat varmaan tuttuja nämä cosplay-musiikkivideot, joita tätänykyä putkahtelee joka kolosta. Minä tykkään niistä ihan hirveästi silloin, kun ne ovat hyvin tehtyjä ja mietittyjä (hyvä kuvaus, hahmokemiat kohdallaa ja silleen). Oma suosikkini on ehdottomasti Cosplay Fever'n video, joka on tehty Pink'n Rise Your Glass -kappaleesta.


Koko konsepti on minusta hyvin toimiva ja kappalevalinta täydellinen. Mehän olemme vain kourallinen friikkejä, jotka pitävät omia pieniä pileitään. Jee. Toteutus on myös onnistunut.

Teknologian kehitys on mahdollistanut sen, että lähestulkoon millä vempeleellä tahansa joku voi kuvata tällaisen videon. Se on kivaa arvatenkin, mutta siitä on taas muodostumassa massailmiö. Ei ehkä ihan Suomessa vielä, mutta kyllä se maailmalta tännekkin perseensä raahaa.

Mikä itseäni tässä risoo, on se, että minulla ei ole kuvauksellisia taitoja tehdä tällaista videota. Hiljattain olin mukana lyhytelokuvan kuvauksissa, mikä vakuutti minut siitä, että koko posessi olisi minulle mahdoton toteuttaa, koska en osaa kuvata tai tehdä valaistuksia tai äänittää. Tietotaitoni on puutteellista.

Cosplay-esitysideoita tursuaa korvista jatkuvasti. Suurin osa ovat kuitenkin toteuttamiskelvottomia ilman monen kuukauden valmisteluja, harjoitteluja ja osaavaa porukkaa. Minä kuitenkin toistaiseksi ideoin ja haaveilen aivan yksinäni omassa kolossani. Osan ideoista onnistuisin toteuttamaan videolla, vaikka yksin, jos tarve vaatii. Kuvaamiseen edelleen pitäisi hommata joku, joka oikeasti osaa hommansa...

Nyt kuitenkin huomaan innostukseni oman videon tekemiseen hiipuvan, koska kaikki muutkin tekee sitä. Jos oikeasti osaisin, ei minulla olisi mitään epäilemistä, muttakun ei osaa. Siitä huolimatta! Yritän pitää pintani tämän kanssa, koska ne videot on vaan niin kivoja. Tahdon myös kokeilla enemmän kameralle näyttelemistä, koska se on jäänyt aika vähäiselle.

Ja täten minä virallisesti varaan piisin... Backstreet Boys'n Masquerade!


Minähän olen jonkinmoinen BSB-intoilia ja tykkään tästä piisistä muutenkin. Olen tätä pohtinut kesästä 2010, joihin aikoihin tämä piisi ensimmäisen kerran ilmestyi. Ihan vain siltä varalta, jos joskus saan asioita aikaiseksi.

Fukka kiittää.

6 kommenttia:

  1. Oisit mainostanu ensi vk kuvauksia :D

    VastaaPoista
  2. Satuitko huomaamaan, että Rimppu aikoo organisoida vastaavan Desuconissa? http://recosplay.blogspot.com/2012/05/i-want-you.html Biisi tosin eri.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ja ilmoitin itseni myös käytettäväksi. Omien ideoideni toteuttaminen on kuitenkin hieman eri juttu, koska, no, ne on omia. Luulen, että kerronnallisuus on myös eriävä tekijä.

      Poista
  3. Tuo video oli kyllä mielettömän innostava. Sääli etten cossaa koska tuollaiseen olisi mahtavaa osallistua. :D

    Ja btw, mulla on sulle haaste mun blogissa~

    VastaaPoista
  4. Ihana video. Meinasin kevään alussa että aloittaisin kesällä tai syksyllä cossauksen mutta nyt olen vähän epävarma siitä.
    Alempi video on juuri yksi minun suosikki biiseistäni. =)

    VastaaPoista