torstai 27. kesäkuuta 2013

Ylempiä voimia ja pitsiä

Moi!

Hoksasin, että sitähän on kohta taas uusi con tuloillaan. Animecon nimittäin. Ja sitä varten pitää hieman valmistautuakin. Minulla oli Aconin puvut jo päätettynä, mutta tulin syystä sun toisesta toisiin ajatuksiin. En Alexiaa tehdessä jaksanut miettiä peruukkien tilaamista, joten sekin on yksi syy suunnitelmien muuttumiseen.

Yhdeksi Animeconin puvuksi lähtee Alexia. Kyllä, olen sekopää ja aion tappaa itseni kuumuuteen kyseisessä vaatteessa. Ja tuhota varpaani jälleen.

Varpuleihin kävi kipeää.
Alexiaa varten väsäilenkin päivänvarjoa, joka valitettavasti Desussa uupui, koska... halusin mielummin kirjailla ja käydä katsomassa teatteria. Myös jotain muita pikkuvikoja Alexiasta tulen korjailemaan.

Toinen puku ei ole vielä mitenkään 100% varma, mutta universumi on alkanut pikkuhiljaa ohjailla minua erään puvun tekemiseen, enkä vastustele. Se epäonni, että alkuperäiset suunnitelmat eivät toteutuneetkaan, kääntyikin onneksi. Eräs hahmo on kutkutellut pitkään, vaikka en ole hirveästi sitä edes suunnitellut. Sisarelleni mun, Kidelle, kävikin peruukin ostossa pieni harhalaukaus, kun eBay-myyjä pissi linssiin. No, ostin (ostan) Kideltä tuon peruukin pois, koska se natsaa aika  hyvin tähän uuteen tulokkaaseen.

On ihan tuhottoman paksu!
Myös aikaisemmin tällä viikolla piipahdin sattumalta kirpparilla muiden hoidettavien asioiden lomassa. Ihan vain kierrellessäni ja tutkiessani pöytiä löysin kengät. Juuri sopivat ja juuri oikeaa kokoa. Tämä hahmo tuntuu kokoavan itse itseään, koska minun ei tarvitse nähdä vaivaa lähes minkään eteen. Universumi tietää.


Alexian päivänvarjo taas ei ihan yhtä hyvin kasaa itseään, mutta yhdellä kauppareissulla  olen selvinnyt senkin kanssa. Olin jo valmis kiertämään kaikki mahdolliset ompelutarvikekaupat läpi, että löytäisin juuri sitä, mitä haluan. Astelinkin sitten ensimmäisenä erääseen liikkeeseen, jossa en yleensä käy (olen saanut sieltä aikaisemmin useaan otteeseen niin huonoa palvelua) ja samantien tarvittavat tavarat lähes kävelivät syliini.

Härpäkettä sontikkaan.
Itse sontikan raato.
Kaikki tarvittava sontikkaa varten on olemassa ja olenkin sen ompelua hieman aloitellut, mutta en aio kiirehtiä vielä kuitenkaan. Kaikkea muuta hommaa on tässä taas meneillään, joten en aio ottaa ylimääräistä stressiä ja pään painetta näistä pukuhommista.

Fukka kiittää!

PS: Tuli tässä mieleen, kun Alexiasta laitoin kuvia tumblr'n, etten ole tainnut täällä sitä edes mainostaa. Fukkas - tumblr Se on lähinnä täyttynyt hitaalla tahdilla monista kiinnostuksen kohteistani ja asioista, jotka sattuvat minua viihdyttämään. Lähinnä siis David Bowiesta ja marsuista, mutta ajattelin, että voisin sitä hieman enemmän viedä myös cosplay'n suuntaan. No, saa nähdä mitä siitä tulee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti